Hei,
siistiä että löysit tiesi tänne! Olen Atte, sallamo.fi -blogin kirjoittaja. Työkseni teen digitaalista B2B-markkinointia Havain Oy:n Digital Marketing Strategistina. Vapaa-ajalla painin brasilialaisen jiu-jitsun parissa tatamilla ja luen etenkin psykologiaa käsitteleviä kirjoja.
Ihmiset – siis me – ollaan just se mikä mua aina on kiinnostanut. Sen ymmärtäminen mikä meitä motivoi, se miten me toimitaan ja miksi me tehdään niin kuin tehdään. Näin markkinoinnissa, arjessa ja nyt ja tulevaisuudessa.
Ajaton ihmisen psykologia on kiehtovaa.
Tämän takia oikeastaan päädyinkin internet-markkinoinnin maailmaan, jossa saan suoraa ja rehellistä palautetta myyntisisältöjen toimivuudesta klikkien, lukemisaikojen ja kävijämäärien kautta. Niistä näen mikä toimii ja mikä ei toimi. Ja tämä jos jokin on myynnin keskiössä – sen toimivan myyntireseptin löytäminen.
Leipätyöni keskittyy B2B-myyntiin, jossa hyödynnämme account based markkinointia digitaalisessa B2B-myynnissä. Autamme asiakkaita hiomaan myyntiprosessiaan, sekä toteuttamaan vahvasti personoituja ABM-kampanjoita heidän tavoittelemilleen kohdeyrityksille. Näin B2B-yrityksen markkinointibudjetti menee vain sinne missä se tuottaa myyntiä, eli ideaaliasiakasprofiilin täyttävän kohdeyrityksen tavoittamiseen.
Digitaalisen internetmarkkinoinnin aloitin B2C-markkinalta, eli kuluttajille tehtävästä verkkomainonnasta ja suoraan ostoon johtavasta konversiokeskeisestä myymisestä. B2C-markkinalla minua kiehtoi tässä mainonnan rakentaminen kokonaisvaltaiseksi ja monikanavaiseksi myyntisuppiloksi.
Tuo mielenkiinto ei ole vieläkään sammunut, vaan vahvistunut vain. Nyt olen ottanut tuon osaamisen B2B-markkinoinnin maailmaan, jossa hyödynnän B2C-markkinalla hyviksi havaittuja verkkodesignin periaatteita ja ostajaystävällisen digisuunnittelun periaatteita.
Tämä siksi, että B2B:ssä toimivat samat psykologiset vaikuttimet, jotka B2C:ssä pelittävät. Meillä B2B:ssä ne vain on puettava hieman eri muotoon. Lopulta myynnissä ja markkinoinnissa on nimittäin kyse ihmisten ymmärtämisestä. Ja tämä on se palanen, jonka ymmärtämisessä haluan sinua auttaa täällä sallamo.fi -blogissa.
1. Löydetään yhdessä se yrityksesi inhimillinen elementti, joka lähentää sinut asiakkaaseen.
2. Luodaan sinulle kestävällä pohjalla seisova myyntiprosessi.
3. Mainostetaan, markkinoidaan ja myydään yrityksesi tavoite todeksi digitaalisilla työkaluilla B2B:ssä ja B2C:ssä.
Tämän teemme sallamo.fi:ssä. Kuinka voin olla avuksi?
-Atte Sallamo